بیف استراگانوف مخصوص با سس لوید

استراگانوف

بیف استروگانوف مخصوص با سس لوید مانند سالاد الویه، سالاد روسی و چیکن استروگانوف غذاهای معروف روسی هستند و در ایران بسیار محبوب می باشند. برای تهیه مقدار بیشتر یا کمتر بیف استروگانوف کافیست به همان نسبت مواد اولیه آن را کم یا زیاد کنید.

مواد لازم بیف استروگانوف

پیاز ۲ عدد

شیر ½ لیوان

قارچ ۱۰۰ گرم

خامه ۲۰۰ گرم

گوشت ۳۰۰ گرم

سیب زمینی ۳ عدد

آرد ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

ابتدا گوشت را مستطیلی شکل برش دهید و سعی کنید برش ها تقریبا نازک باشد. پس از پوست کندن پیازها آن ها را شسته و روی تخته به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس مقداری روغن در تابه بریزید و حرارت آن را کم کنید تا روغن به آرامی داغ شود.

پس از اینکه پیاز را در تابه ریختیم و تفت دادیم تاکمی نرم شود، گوشت های تکه شده به پیاز اضافه کرده و مجددا تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس 2لیوان آب داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم صبرمیکنیم تا آب گوشت کاملا تبخیر شود و به خوبی بپزد.

در زمانی که گوشت در حال پختن است فرصت داریم تا قارچ ها را درست کنیم. ابتدا ذرات سیاه روی قارچ را با دستمال تمیز می کنیم و در مدت زمان کوتاهی آبکشی می کنیم و به صورت ورقه ورقه خرد میکنیم و کنار میگذاریم.

پس از تبخیر آب داخل تابه قارچ ها را در تابه می ریزیم و مواد را با یکدیگر خوب مخلوط میکنیم و آنقدر روی حرارت تفت می دهیم تا قارچ آب بیندازد و آب قارچ هم تبخیر شود. در یک کاسه ی جداگانه شیر، آرد، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط میکنیم و آنقدر هم می زنیم تا یکدست شوند و به مواد داخل تابه اضافه میکنیم. سپس مواد داخل تابه را تفت می دهیم تا شیر حباب کند و تابه را از روی حرارت برمیداریم. خامه را به مواد اضافه می کنیم و به خوبی هم می زنیم تا به خورد هم روند. حالا بیف استروگانوف ما آمادست. برای درست کردن سیب زمینی باید در یک تابه ی گود و کوچک روغن بریزیم و حرارت آن را کم کنیم و صبر کنیم تا روغن داغ شود. سپس همان زمان که روغن داغ است سیب زمینی های پوست کنده شده و شسته شده را به صورت خلالی خرد میکنیم و داخل روغن داغ سرخ میکنیم.

بیف استروگانوف را در ظرف مورد نظر ریخته و سیب زمینی های سرخ شده را روی آن یا در کنار آن می ریزیم.

بیف استروگانوف مخصوص خود را نوش جان کنید. برای تست بهتر میتونین از سس مایونز لوید و سس فرانسوی یا سیر لوید استفاده نموده و لذت ببرید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *