رول مرغ و بیکن

رول مرغ و بیکن2

رول های پر شده میان وعده ای آسان، سریع و خوش طعمی است. برای تهیه ی رول مرغ و بیکن دستورالعمل زیر را بکاربرید. در پایان یک ترفند برای خوشمزه تر شدن این میان وعده ذکر کرده ایم.

مواد تشکیل دهنده

برای تهیه رول مرغ و بیکن به مواد زیر نیاز دارید:

فیله مرغ – 4 نیمه

بیکن – 4 عدد

پنیر خامه ای – 6 قاشق غذاخوری

سیر – 2یا3 حبه

سبزیجات (به مزه گشنیز، شوید یا جعفری)

نمک و فلفل آسیاب شده

مواد اصلی تشکیل دهنده ی این غذا مرغ، بیکن و پنیر است، توجه داشته باشید که کیفیت و تازگی این موارد حائز اهمیت هستند. این مقدار مواد برای تهیه چهار وعده رول مرغ و بیکن کافی است.

فرآیند پخت و پز

ابتدا باید فیله ها را با آب به خوبی بشویید و سپس خشک کنید (برای این کار میتوانید از حوله آشپزخانه استفاده کنید). سپس، فیله ها را به صورت طولی برش دهید، هر نیمه را به 4 قسمت تقسیم کنید و روی تخته برش قرار دهید. مرغ ها را با فیلم چسبناک بپوشانید سپس به آرامی با چکش بکوبید. این کار را تا زمانی انجام دهید که ضخامت گوشت تا 1 سانتی متر کم شود. بعد، نوبت سیر ها میرسد. ابتدا میخک ها را پوست کنده و نوک آن ها قطع کنید. سپس سیر ها را خرد کنید. سبزی ها را بعد از اینکه آماده شد آبکشی کرده و ریز خرد کنید. یک فلفل دلمه ای را به صورت نوار برش میدهیم و بعد به قطعات مکعبی تقسیم میکنیم. سپس سیر، فلفل و سبزی را به 4 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

هر تکه ی فیله ی مرغ را جداگانه با یک قاشق پنیر چرب میکنیم. به مخلوط تهیه شده سبزیجات را اضافه کرده و میتوان مقداری فلفل آسیاب شده را نیز اضافه کنید. حالا نوبت پیچیدن فیله مرغ در رول است. بهتر است با یک لبه باریکتر شروع کنید. بعد از پیچیدن رول، آن را در یک لایه بیکن بپیچید. میتوانید برای جلوگیری از باز شدن رول از خلال دندان برای محکم کردن آن استفاده کنید. این مراحل را برای همه ی مرغ انجام می دهیم.

تمام مرغ با بیکن های رول شده و پنیر را به طور مرتب در یک ظرف پخت قرار دهید. درجه حرارت را در فر روی 200 درجه قرار دهید و رول ها باید حدود 35 دقیقه  در فر بپزد. برای طلایی شدن پوسته ی بیکن در 5 دقیقه ی آخر دمای فرا را به 210 درجه برسانید و در فر را کمی باز بگذارید.

.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *