کیک شکلاتی با مایونز لوید

کیک شکلاتی با مایونز2

کیک مایونز شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که طعم بسیار جذاب و خاص دارد. رسپی مخصوص لوید به شما کمک میکند تا تست بهتری از دسر خوشمزده داشته باشید…

مواد لازم برای تهیه کیک مایونز شکلاتی

آرد قنادی – 2 پیمانه

پودرکاکائو – 2/3 پیمانه

بیکینگ پودر – 1/4 قاشق چایخوری

تخم مرغ – 3 عدد

شکر – 1 و 2/3 پیمانه

عصاره وانیل – 1 قاشق غذا خوری

سس مایونز لوید – 1 پیمانه (می توانید از سس مایونز کم چرب لوید برای این دسر نیز استفاده بفرمایید.)

آب – 1 و 1/3 پیمانه

طرز تهیه کیک مایونز شکلاتی

برای درست کردن کیک مایونز شکلاتی ابتدا باید دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهیم تا فر به اندازه کافی گرم شود. در این مرحله باید قالب دلخواه خود را با کاغذ روغنی و روغن چرب کننده مخصوص کیک کاملا چرب کنیم تا کاملا سطح قالب را پوشش دهد.

در این مرحله آرد بکینگ پودر و پودر کاکائو را درون یک کاسه میریزیم و هم میزنیم تا کاملا یکدست شود. سپس الک میکنیم و کنار میگذاریم. در ادامه وانیل، شکر و تخم مرغ را در یک ظرف دیگر ترکیب کرده و با دور تند همزن به خوبی هم میزنیم تا کاملا یکدست شود و یک بافت کش دار ایجاد شود.

سپس سس مایونز لوید را به همراه آب درون کاسه میریزیم و با دور کند همزن مواد را با یکدیگرمخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد یکدست شدند، ترکیب آرد را در دو مرحله به مواد اضافه کرده و با لیسک از یک سمت مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس مایه ایجاد شده کیک را درون قالب می ریزیم و چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه به خوبی بپزد. بعد از حدود45 دقیقه با یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو میکنیم تا ببینیم که کیک به خوبی پخته است یا نه.

در صورتی که چیزی به خلال دندان نچسبید، یعنی کیک ما آماده است و می توانیم آن را از فر خارج کنیم. در ادامه کیک را کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج کرده و به شکل دلخواه برش می زنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *